Bugetul de nunta – sfaturi utile si idei in organizarea eficienta a nuntii

Am spus DA, hotararea a fost luata, facem NUNTAA!! Ce e de facut?

Una din cele mai mari temeri pe care viitorii miri o au atunci cand cand iau decizia de a face acest pas important in viata lor, Nunta, este sa nu ramana cu datorii dupa eveniment.

Cu totii ne dorim o nunta ca-n povesti, asa cum visam cand eram mici, insa trebuie sa avem in vedere si aspectul financiar, care este foarte important pentru ca evenimentul sa fie unul reusit din toate punctele de vedere. Nimeni nu-si doreste o nunta dupa care sa plateasca ani de-a randul, in loc sa se bucure de noua calatorie in viata de cuplu.


Ca sa evitati “neplacerile financiare”, venim in intampinarea voastra cu cateva tips and tricks, de care daca tineti cont, totul ar trebui sa decurga fara probleme.

In primul rand, este foarte important sa porniti estimarea bugetului necesar, in functie de numarul de persoane pe care vi-l doriti la nunta, dar si numarul real de invitati care credeti ca va vor onora cu prezenta. Astfel daca pe lista voastra aveti 150 de invitati, din care stiti sigur ca 100 vin, calculati bugetul in functie de acestia.

In general darul de nunta mediu este aproximativ 100euro/persoana, suma de la care se porneste bugetul estimativ al unei nunti, respectiv daca avem 100persx100euro/pers= 10 000euro. Acesta este bugetul vostru, 100% recuperabil. Tot ceea ce depaseste aceasta suma, este o cheltuiala pe care voi, mirii v-o asumati. Suma ce trece acest prag poate fi sau nu recuperata, asta depinde de generozitatea invitatilor si de confirmarile ulterioare.

Aveti in vedere care vor fi sursele voastre financiare pe care va puteti baza. Fie ca apelati la economii, venitul vostru lunar, parinti sau chiar un credit, este foarte important sa stiti cine va asigura cheltuielile dinaintea nuntii si/sau cele neprevazute.

Sfat: va recomandam sa apelati la o singura sursa, cu care sa trageti linie dupa eveniment.

IMPORTANT: Pastrati toate chitantele si facturile!


Efectuati un tabel de cheltuieli din care sa nu lipseasca urmatoarele:

*avansul pe care l-ati dat

*bugetul estimat al fiecarui element

*suma totala datorata dupa incheierea contractului

*suma cheltuita pe fiecare element achizitionat (invitatii, rochie, pantofi, costum mire, pantofi mire)

Puneti pret mai mare pe lucrurile care conteaza in timp si nu pe cele care vor fi uitate repede.

* verighetele sunt elemente ce le veti purta intreaga viata, aveti in vedere acest aspect, chiar daca acestea la prima vedere pot parea scumpe

* o locatie frumoasa care necesita cat mai putine amenajari, merita o investitie mai considerabila

* un DJ sau formatie care sa faca atmosfera este de-asemenea un aspect in care merita investit, la fel si un fotograf/videograf, care va avea grija sa pastreze vii amintirile celei mai frumoase zile din viata voastra.

* rochia de miresa si costumul de mire sunt de-asemenea importante, insa trebuie sa aveti in vedere ca le veti purta o singura data.

Nu cheltuiti bani doar de dragul traditiilor impuse de ceilalti membri ai familiei voastre. Daca vor anumite elemente, traditii, formatii, le puteti sugera sa fie parte din darul de nunta.